BUTIKKER
FØLG OS PÅ DE SOCIALE MEDIER
© Copyright – Design by JH-Line
Generelle oplysninger:
Brød
Kongensgade 38
5000 Odense C
CVR 37307572
odense@danishbreadstudio.com
Tlf. +45 62 21 13 04
Disse handelsbetingelser er gældende for al handel på brød.dk
Alle bestillinger på brød.dk skal ske som følger:
Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog nedenfor under “fortrydelsesret”). Du vil efterfølgende modtage en ordrebekræftelse.
Du kan betale med ét af disse betalingskort:
Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa Electron, Maestro, American Express og JCB.
Din betaling hæves, når vi har afsendt din bestilling fra vores lager.
Vi opkræver kun et kortgebyr på erhvervskort og private kort udstedt uden for Danmark. Gebyrsatserne er:
Alle priser på brød.dk er naturligvis inklusiv moms og alle afgifter. På vores hjemmeside er der varer, der er prissat efter vægt. Det betyder, at den eksakte pris først kendes, når vi vejer varen i forbindelse med pakningen af din ordre. Den endelige pris kan sagtens være lavere end oplyst ved bestillingen, men aldrig højere end oplyst ved bestillingen. Dette er eksempelvis tilfældet med bøffer og stege fra vores slagtermester. Den endelige pris vil fremgå af din faktura.
På din ordre vil du også kunne se den pris, vi tager for pakning samt levering hjemme hos dig. Ligesom du vil kunne se evt. gebyr for kortbetaling.
Priserne på brød.dk er dagspriser og opdateres løbende. brød.dk tager forbehold for skrive- og prisfejl.
Sikkerhed
Når du handler på brød.dk, skal du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger, vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af Nets Denmark A/S, der er certificeret til at håndtere betalingsdata. Nets Denmark A/S sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken brød.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.
Gem betalingskortet
For at det skal være så nemt for dig som muligt, tilbyder vi oprettede brugere, at de kan gemme oplysningerne fra betalingskortet, så de kun skal tastes den ene gang. Dine betalingsoplysninger vil blive opbevaret sikkert og fortroligt hos Nets Denmark A/S. brød.dk vil herefter trække pengene automatisk i forbindelse med din ordre, når du vælger betaling med et af de registrerede kort.
Du kan når som helst vælge at slette din kortregistrering under “brød.dk” eller registrere et andet.
Brød-kontoen
Når du opretter en bruger hos brød.dk, oprettes der samtidig en ”brød-konto”
Du kan anvende indeståender på din brød-konto til betaling næste gang du handler på brød.dk.
Der kan aldrig stå mere end kr. 2.500 på din brød-konto. Det betyder, at brød.dk automatisk udbetaler indeståender på din brød-konto til dit valgte kreditkort, når beløbsgrænsen på kr. 2.500 er nået. Hvis du ikke har indtastet dine kreditkortoplysninger, vil du få en besked om, at du skal nedbringe saldoen på brød-kontoen, inden du igen kan få indsat penge på din brød-konto.
Kupon- og gavekoder
Vilkår og betingelser
Der kan som udgangspunkt maksimalt bruges én kupontype pr. ordre, medmindre andet er beskrevet i forbindelse med den pågældende kampagne. Ved forsøg på at omgå dette forbeholder vi os retten til at annullere ordren. Kuponer skal tilføjes inden betaling fuldføres, og kan kun tilføjes til en aflagt ordre ved redigering af denne. Vær her opmærksom på deadlines på ordrer, der fremgår på brød.dk og på ordrebekræftelsen–
Retten til at bruge kuponer er personlig for den oprindelige modtager og må ikke videredeles. Brugen er begrænset til én kupon pr. bruger, bopælsadresse og e-mailadresse. Ingen kupon eller kuponkode må kopieres, gengives, distribueres eller offentliggøres direkte eller indirekte i nogen form eller på nogen måde til brug for en originalmodtager eller opbevares i et dataindsamlingssystem uden forudgående skriftlig tilladelse fra brød.dk.
Kuponer distribueret uden skriftlig godkendelse fra brød.dk, for eksempel på et socialt medie eller på en tilbuds-side, er ikke gyldige og kan afvises eller annulleres.
Ved brug af kuponer til brød.dk godkender du, at du har læst og accepteret vores handelsbetingelser.
Gavekort
Gavekort udstedt fra brød.dk kan kun bruges til køb af dagligvarer på brød.dk, Kortet er gyldigt i 3 år fra udstedelsesdatoen og kan ved udløb ikke forlænges. Kortet kan ikke ombyttes til kontanter. Bruges hele beløbet ikke ved første køb, indtastes koden igen på den efterfølgende ordre, hvor det resterende beløb bliver fratrukket. Gavekortet er personligt og kan ikke deles. Beløbet kan kun bruges én gang.
Kvittering
Når du har godkendt din betaling på brød.dk, vil du få en ordrebekræftelse på mail. Din faktura får du fremsendt elektronisk så snart din ordre er pakket og klar til levering. Du kan også se din faktura på “Mit brød”, så snart ordren er leveret.
brød.dk leverer i udvalgte postnumre, og vi kontrollerer din adresse, når du bestiller, så vi er sikre på, at du bor i et område, hvor vi leverer.
Når du bestiller, kan du vælge i hvilket timeinterval, du ønsker dine varer leveret. Dette timeinterval bruges i forbindelse med planlægning af chaufførernes ruter, så vi kan levere, når du ønsker det. Vi tager dog forbehold for uforudsete forhindringer, så som trafik- og vejrforhold og andet, der gør, at chaufførerne måtte blive forsinkede.
Vi tjekker i forbindelse med ordreafgivelsen, om der er tilstrækkeligt med varer på lager og på vej hjem. I disse helt usædvanlige tider, hvor vi er ramt af den samfundskritiske coronavirus oplever vi, at en del producenter leverer et smallere sortiment, for at sikre tilstrækkelige mængder til alle kunder. Du kan derfor i denne tid opleve, at eksempelvis den variant af pasta eller toiletpapir, du har bestilt, ikke kan leveres, men at vi i så fald gør vores bedste for at levere en anden variant, der opfylder samme behov hos dig. Derudover kan der ske det, at en vare ikke er tilgængelig, når din ordre skal pakkes. Det kan skyldes manglende levering fra en af vores leverandører, at en varebeholdning beskadiges under pakning eller kasseres, hvis ikke denne lever op til vores høje kvalitetskrav.
Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan for at finde den bedste erstatning. I tilfælde, hvor vi vurderer, at en billigere vare er en bedre erstatning end helt at undvære, betaler du kun for den billigste variant:
Vi mener, at vores erstatningspolitik sikrer, at du får de varer, du har bestilt til levering.
Har vi ikke mulighed for at levere din vare eller en passende erstatningsvare – krediteres beløbet naturligvis automatisk din konto. Du orienteres herom via sms og/eller e-mail.
Er du ikke tilfreds med den løsning vi finder til dig, vil vi gerne høre fra dig på e-mail: kontakt@nemlig.com eller tlf. 70 33 72 33.
Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.
Der kan være tilfælde, hvor brød.dk har brug for at få tilsendt det reklamerede produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage kvalitetsopfølgning samt evt. videresende varen til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, til du har været i dialog med Kundeservice. I sådanne tilfælde afholdes udgifter til transport naturligvis af brød.dk
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb. Du har derfor 2 års reklamationsret for varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
brød.dk yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven som følger:
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du får den sidste vare i fysisk besiddelse. I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele brød.dk (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail).
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan benytte standardfortrydelsesformularen som du kan udfylde HER, men det er ikke obligatorisk.
brød.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil brød.dk har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Du kan returnere varen til os med post eller fragt, og dermed selv betale for transportomkostningerne. Du kan også overdrage varen til en chauffør fra brød.dk, hvis du har bestilt nye varer til levering inden fortrydelsesretten udløber.
Du skal returnere varerne eller aflevere dem til brød.dk uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret brød.dk om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
brød.dk anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Brød
Kongensgade 38
5000 Odense C
CVR 37307572
odense@danishbreadstudio.com
Tlf. +45 62 21 13 04
Når du bestiller hos os har vi brug for at behandle dine personoplysninger for at kunne levere dine varer og informere dig om din ordre. Du kan læse mere om behandling af personoplysninger i vores persondatapolitik
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 28. december 2020.